onsdag 3 juli 2013

Nygamla fynd!

Hej på er!
Här hemma pågår det stor-rensning!
Allt från barnens gamla leksaker, skolpapper till 
flyttlådor vi inte packat upp på två år!!
Tänk vad man samlar på sig en massa saker 
som man inte ens saknar.. 

Jag hittade en gammal stormlykta i glas 
med akvariesten i!
Den passar bra på sidebordet i matrummet 
med andra ännu äldre glasburkar & även träljusstakarna 
av gamla stolsben på. 
I en glasburk ligger det snäckor & i den andra ett värmeljus.
Andas lite skärgård & sommar tycker jag!









Är ni "samlare" eller "kastare"?
Jag/vi måste bli bättre på att kasta, skänka & sälja saker 
som man inte behöver eller tycker om!

Ha det gott!

Kram
Lotta

2 kommentarer:

  1. Vad vackert du har gjort!
    Tyvärr är jag samlare har svårt att lämna i från mig saker eller kasta..... kan vara bra att ha..... Vi har ett stort förråd där mycket av sakerna och de ärvda prylar borde slängas eller ges bort. Varje gång jag tittar in i förrådet bestämmer jag mig för att det skall jag ta tag i men sedan händer inget.
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  2. Tack,
    vad kul att du gillar!

    Kram
    lotta

    SvaraRadera