måndag 11 mars 2013

Var är våren?

Tänk att det tar såå lång tid för våren att komma hit!
Idag stod bergvärmepumpen på -19 grader 
här på morgonen!!
Jag har verkligen tröttnat på all snö 
som ligger kvar i trädgården.

Men, men när jag kom hem idag 
var jag bara tvungen att sätta om mina sticklingar 
som håller på att dö..

I uterummet var det faktiskt riktigt skönt när solen sken!
Hoppas bara nu att de överlever! 

(Bilden finns på min instagram homebylotta)

Tack
för att ni tittar in! 

Hoppas att ni får en fin vecka!

Kram
Lotta


10 kommentarer:

  1. Har plockat in mina Pellisar, vi får se om dom överlevt vintern.
    Än är det väl skönt att snön ligger kvar. Jag har gärna vinter ett tag till
    Ha det gott i kväll
    kram
    AC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att de överlever!
      Åhnej jag vill inte ha snön kvar..
      Tack för att du tittar in! :)

      Kram
      Lotta

      Radera
  2. Hej Lotta!
    Jag heter också Lotta och har följt dig en tid på Instagram -underbara bilder har du där! Gick nu in på din blogg och har läst ikapp sen starten. Jättekul att följa dig och du har jättegod smak! Härligt att du orkar med ett renoveringsobjekt fast du liksom jag själv inte är i 20-års åldern...att döma av att du också har äldre barn. Såg att du också har och en Caroline -fast min är 20-år jag har även en 25 åring och lillprinsen på 10år!
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Lotta S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta!
      Vad glad jag blir när jag läser vad du skrivit! Så roligt att kunna inspirera andra. Vilket sammanträffande att vi båda har en Caroline!!
      Änsålänge orkar jag/vi med att renovera men visst har det varit och är tufft. Bara man vill så går det, brukar jag säga! Dessutom så är det sååå roligt tycker jag!
      Har du någon blogg? Verkar inte så..
      Vad heter du på instagram?
      Ha det så bra och tack för att du tittar in och för din gulliga kommentar!

      Kram
      Lotta

      Radera
    2. Hej igen!
      Det stämmer, jag har ingen egen blogg trots att jag är inredningstokig och älskar att skriva. Tror det är för att jag har fullt upp att läsa andras bloggar samt att jag omger mig av bloggare :-). Men tanken finns där och vem vet, jag kanske kör igång när andan faller på:-). Jag tillverkar lite smycken för eget behov samt säljer lite till vänner -så i bakhuvudet finns lite drömmar om att utveckla det lite också...ja du vet, tiden är knapp och det är så mycket man vill göra och hinna. Helgerna går just nu åt till att åka runt med sonen på diverse slalomtävlingar, i Stockholmstrakten. Därav att jag blir så imponerad av alla som orkar och hinner renovera, eftersom jag redan kört det racet under många år och tror jag blev lite mätt på det. Så numera är jag fullt nöjd med att läsa om alla andra som kämpar...och vilka fina resultat sen!
      Jag heter lottastensved på instagram.
      Men som sagt jag är mer än följare just nu än att jag figurerar själv :-)
      Ha en underbar dag i solen!
      Hörs vidare!
      Kram Lotta

      Radera
    3. Hej,
      ja jag förstår. Jag blir så inspirerad av alla bloggare och allt annat man möts av här i livet så kan inte låta bli att renovera, fixa och dona. ;)
      Ha det gott!
      Vi hörs!

      Kram
      Lotta

      Radera
  3. Mina pelargoner har typ gett upp hoppet om livet. Detta med att sätta stickningar var ju inte det lättaste :)
    Lycka till mid dina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då..blir till att köpa färdiga då? ;)
      Håller med dig ang sticklingar..

      Ha det fint!

      Kram
      Lotta

      Radera
    2. Ja sticklingar verkar då sannerligen inte vara min grej, ser ännu värre ut i dag :) Färdiga låter himla bra just nu.

      Här kommer lite guide till hur jag gjorde min Iglänk:

      Länken på Ig är superlätt att fixa, jag bara tog Ig loggan och la den som en bildgadget med länk till min Igsida (instagram.com/homebycaroline)Prova och sök på ditt namn så bara och kopiera länken :)

      Radera
    3. TUSEN TACK CAROLINE!
      Nu har jag fixat det!

      KRAM
      Lotta

      Radera