tisdag 31 juli 2012

Uterummet före & efter!

Jag gör ett nytt försök med att visa er uterummet!
Vi sitter ofta här i uterummet då vi fikar,
äter frukost, lunch och middagar. Gärna med nära och kära.
På kvällarna är det extra mysigt med alla tända ljus.


Det började bra med inlägget och två bilder kunde jag göra i den storlek jag ville. Resten av bilderna kan jag inte göra något med. Jag blir lite frustrerad måste jag säga..men nu lägger jag upp detta ialla fall.
Måste komma på hur jag ska göra, någon som kan tipsa mig?


När vi flyttade in var det laserad träpanel på väggarna.
På golvet låg det en terracottafärgad matta.
Dessutom fanns det ingen öppning ut till terrassen.

Bild från visningen

Pappa hjälper mig att såga upp en öppning
samt bygga en trappa till terrassen så
att vi kan komma ut i trädgården!
Vi monterade sedan skjutdörrar i öppningen.

Jag målar och målar...VITT så klart!

Väggar och takbjälkar är färdigmålat!
Golvet är klart!
Dags att börja inreda!

Soffa från Indiska


Korg från Artwood
med plädar i

Grodor köpta på Zandvoort i Nacka
 

Bordet är köpt på Blocket.
Det var gult men jag har målat det vitt!


 
Korgstolarna är från Artwood som jag skrivit tidigare.
Kuddfodralen hittade jag på Ellos.
Innerkuddar i dun från Ikea


 Vit Mårbackapelargon


En hörna med trädgårdssaker
som handskar, spade, krukor,
vattenkanna och stövlar

 Kruka med murgröna på båge
som jag fått av två fina vänner


Ha det gott!
Kram
Lotta


2 kommentarer: