måndag 27 maj 2013

Fikonträd

Hej på er!
Jag blev såå glad i går då jag fick ett 
fikonträd med fin grå kruka 
av min bror & hans familj.

Av mamma & pappa fick jag ett härligt 
presentkort 
på Zetas trädgård! 

Nu undrar ni säkert varför..jo jag 
blev firad i förskott 
eftersom jag fyller år i veckan!

Fikonträdet, det också från Zetas Trädgård,
får stå i uterummet 
på min älskade träsoffa från Indiska.

Häromdagen var jag på Plantagen & handlade 
lite blomster. 
En "snöflinga" ser ni här i fönstret.

Härliga blad fikonträdet har!
Jag har hört talas om att det kan lukta ganska illa 
som kattkiss.. men än så länge 
har jag inte känt något!

Är det förresten någon som har erfarenhet 
av att sköta ett fikonträd?
Tänkte då främst på placering 
av fikonträdet.

Hoppas att ni får en riktigt fin vecka!
Känns nästan som att sommaren 
är i närheten..

Kram
Lotta

6 kommentarer:

  1. Jag vill också ha ett fikonträd! Har ingen aning om hur det ska skötas mer än att dom sa på äntligen hemma att dom gillar att "bo" trångt och att man ska ha dem i kruka :)

    Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är verkligen fina!
      Tack för tipset!

      Kram
      Lotta

      Radera
  2. Grattis på din födelsedag! Hoppas din dag blir toppen!
    Fikonträd är så fina och jag skulle också vilja ha ett.
    Fina bilder!
    /Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen Tack!!
      Ja de är jättefina!

      Tack igen!

      Kram
      Lotta

      Radera
  3. Så fint du har i uterummet!
    Och grattis från mig!
    När vi va i grekland växte det stora fikonträd som doftade väääldigt sött!

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!
      Aha vad häftigt!

      Kram
      Lotta

      Radera